WordPress Theme
Case study
Poznaj zakres usług księgowych Nexlink na przykładzie rzeczywistych przypadków
STUDIUM PRZYPADKU #1
PROFIL PRZEDSIĘBIORSTWA
PROBLEM
ROZWIĄZANIE
PROFIL PRZEDSIĘBIORSTWA
PROFIL PRZEDSIĘBIORSTWA
Komis samochodowy. Firma osobowa prowadząca księgowość w formie Księgi Przychodów i Rozchodów (KPiR). Przedsiębiorca zatrudnia 3 osoby, miesięcznie generuje około 50-100 dokumentów i jest płatnikiem podatku VAT.
Księgowość firmy była dotychczas prowadzona przez popularne biuro rachunkowe online, a następnie przez żonę przedsiębiorcy, która dysponowała podstawowym zakresem wiedzy księgowej.
PROBLEM
PROBLEM
Firma prosperuje dość dobrze, ale właściciel narzeka, że coraz więcej czasu kosztuje go zapanowanie nad niezbędnymi dokumentami i dopełnienie wszystkich formalności.
W związku z nieustannie zmieniającymi się przepisami, małżonka, która zajmuje się księgowaniem nabiera coraz większych wątpliwości co do wykonywania swojej pracy zgodnie z obowiązującym prawem podatkowym. Dodatkowo zapanowanie nad firmową dokumentacją i dopełnienie obligatoryjnych czynności raportowania do urzędów odbija się na życiu prywatnym przedsiębiorcy i jego żony, ograniczając ich wolny czas od pracy.
ROZWIĄZANIE
ROZWIĄZANIE
Przedsiębiorca postanawia skorzystać z pomocy biura rachunkowego. Znajduje w Internecie biuro rachunkowe, które znajduje się blisko jego miejsca zamieszkania.
Dzwoni, prosi o ofertę i umawia się na krótkie spotkanie celem omówienia formalności i wybrania formy współpracy, która najlepiej pasuje do jego potrzeb. Na miejscu czeka przedsiębiorcę miła niespodzianka: udaje mu się wynegocjować bardzo dobrą cenę usługi, którą dodatkowo będzie miał szansę znacząco obniżyć dzięki udziałowi w programie partnerskim biura Nexlink.
STUDIUM PRZYPADKU #2
PROFIL PRZEDSIĘBIORSTWA
PROBLEM
ROZWIĄZANIE
PROFIL PRZEDSIĘBIORSTWA
PROFIL PRZEDSIĘBIORSTWA
Obcokrajowcy zamierzają otworzyć działalność w Polsce w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Kluczowe znaczenie ma dla nich czas i jak najszybsze rozpoczęcie działalności. Niestety nie znają procedur i przepisów prawno – podatkowych, których należałoby dopełnić by szybko otworzyć firmę.
PROBLEM
PROBLEM
Działalność jaką ma prowadzić Spółka wymaga odpowiedniej koncesji.
Klientom bardzo zależy na czasie, ponieważ ich okazja biznesowa wymaga prawie natychmiastowych działań.
ROZWIĄZANIE
ROZWIĄZANIE
Biuro Nexlink zaproponowało klientom jedną ze swoich gotowych spółek, by zaoszczędzić czas na uruchomienie nowej firmy. Jednocześnie zasugerowano usługi prawnika wyspecjalizowanego w sprawach gospodarczych, w celu szybkiego i bezproblemowego uzyskania potrzebnej koncesji.
Na prośbę Klientów, będących już nowymi właścicielami Spółki, biuro Nexlink przygotowało dodatkowe, krótkie bezpośrednie szkolenie celem zapoznania zainteresowanych z najważniejszymi zagadnieniami z zakresu obrotu gospodarczego w Polsce. Biuro zajęło się księgowością oraz wsparciem w zorganizowaniu działalności nowej spółki.
STUDIUM PRZYPADKU #3
PROFIL PRZEDSIĘBIORSTWA
PROBLEM
ROZWIĄZANIE
PROFIL PRZEDSIĘBIORSTWA
PROFIL PRZEDSIĘBIORSTWA
Firma prowadząca działalność w formie Spółki SA zatrudniająca około 100 osób. Poszukuje outsourcingu dla swoich księgowości i kadr. Firma prowadzi swoją działalność w kraju i za granicą, dodatkowo posiada biuro w Chinach. Spółka korzysta z bankowych linii kredytowych, zatrudnia obcokrajowców i pracowników tymczasowych.
PROBLEM
PROBLEM
Spółka posiada swój własny dział księgowości, ale przysparza on sporo kłopotów przez dużą rotację pracowników. Zarząd obawia się czy w związku z tym, jakość prowadzonej usługi księgowości jest na odpowiednim poziomie.
Przy tej okazji pojawiła się nowa koncepcja rozwiązania zaistniałego problemu poprzez outsourcing działu księgowo-kadrowego do biura rachunkowego. Zarząd ma jednak pewne wymogi, które jego zdaniem są niezbędne do prawidłowego działania firmy. Usługa wykonywana przez Biuro rachunkowe ma się odbywać w siedzibie Spółki.
ROZWIĄZANIE
ROZWIĄZANIE
Biuro rachunkowe Nexlink zaproponowało Spółce wariant współpracy mieszany (część usługi wykonywana zdalnie z siedziby biura, część wykonywana na miejscu u klienta). Dzięki wizycie w siedzibie spółki Biuro oceniło realny nakład pracy i zaproponowało preferencyjne warunki cenowe usługi.
Wykorzystując możliwości outsourcingu, Klient uzyskał około 30% oszczędności w ramach kosztów księgowych. Spółce zaoferowano także dodatkowe nieodpłatne świadczenie w postaci audytu poprawności księgowości za ostatni miesiąc, co pozwoliło zidentyfikować i rozwiązać szereg problemów formalnych, które mogłyby stać się podstawą do ukarania firmy w razie kontroli z Urzędu Skarbowego.